Užduotis. Konspektavimas lipniais lapeliais
Paskirtis
Lavinti kinestetinio mokymosi stilių.
Tikslas
Lavinti kinestetinio mokymosi stilių konspektuojant tekstą ar paskaitą lipniais lapeliais.
Siekiamas rezultatas
Atlikę užduotį mokiniai žinos, kaip konspektuoti tekstą pasinaudojant lipniais lapeliais.
Trukmė
Šiai užduočiai atlikti pakanka iki 10 min. Tačiau norint įgusti konspektuoti lipniais lapeliais, taip konspektuoti reikėtų nuolat.
Konspektavimas lipniais lapeliais ypač tinka kinestetinio mokymosi stiliaus mokiniams, nes labiau įtraukia į veiklą.
Tokiam konspektavimui naudinga turėti kelių spalvų lipnių lapelių (38 x 51 mm). Galima naudoti ir paprastus mažus baltus lapelius (galima prisikarpyti). Skaitant tekstą ar klausant paskaitos pagrindinės mintys užrašomos lapeliuose (viena mintis – vienas lapelis). Lapeliai prilipinami A4 popieriaus lape. Spalvoti lipnūs lapeliai patogūs tuo, kad galima lapelį nuimti iš vienos vietos ir priklijuoti kitoje. Jei naudojami paprasti nelimpantys lapeliai, pirma juos reikia sudėlioti ir tik tada priklijuoti.
Lapą galima įsisegti į mokomosios medžiagos aplanką. Reikia turėti omenyje, kad laikui einant, lapeliai atsiklijuoja, todėl tokį lapą su priklijuotais lapeliais geriau nuskenuoti arba nusifotografuoti ir išsaugoti kompiuteryje.
Pavyzdys:
Pav. Konspektavimo lipniais lapeliais pavyzdys.
1. Duokite mokiniams nedidelį (apie 200 žodžių) tekstą iš savo mokomojo dalyko ir duokite kiekvienam po pluoštelį (apie 10) lipnių lapelių.
2. Pakvieskite mokinius perskaityti tekstą ir pagrindines mintis užrašyti lapeliuose (viena mintis – vienas lapelis). Lapelius sulipinti A4 popieriaus lape.
3. Pakvieskite peržiūrėti sulipintus lapelius, perskaityti, kas parašyta ir nuspręsti, ar viskas aišku. Jei ne – pasiūlykite dar perskaityti tekstą ir papildyti lapeliais su nauja informacija arba pertvarkyti lapelių išdėstymo tvarką.
4. Pasiūlykite pasikeisti lapais su kitais mokiniais ir pažiūrėti, kokias mintis užrašė draugai ir kaip lapelius sudėliojo lape.
5. Pakvieskite pabandyti konspektuoti lipniais lapeliais savo ir kitų dėstytojų paskaitas.
6. Atkreipkite dėmesį į tai, kad visko taip konspektuoti nebūtina. Tokiu būdu nereikėtų konspektuoti viso teksto, o tik atskiras jo dalis, kurias reikia ypač įsiminti. Kitas teksto vietas geriau konspektuoti punktais ar minčių žemėlapiais.