Simuliacija: MM Bendrasis modulis. IV. 15. Greitasis skaitymas

Paskirtis

Ugdyti efektyvaus skaitymo gebėjimus.

Tikslas

Aptarti dalykus, kurie trukdo skaityti greitai.

Siekiami rezultatai

Atlikę šią užduotį, mokiniai:

  • Išsiaiškins, kas trukdo skaityti greitai.
  • Kaip gerinti greitąjį skaitymą.

Trukmė

Individualiai užduotį galima atlikti per 5 min.

Rezultatus aptarti su grupe reikėtų papildomai 5 min. Iš viso iki 10 min.

Pakvieskite mokinius atlikti šią užduotį (simuliaciją) ir atsakyti į šiuos klausimus:

Sistema pateiks apibendrintą grupės rezultatą.

Aptarkite dalyvių dažniausiai įvardintas greito skaitymo problemas.

Pateikite patarimus, kaip tobulinti greitąjį skaitymą:

  • Vengti šokinėjimo tekstu „pirmyn – atgal“, nes taip sunkiau susikoncentruoti
  • Užtikrinti tinkamą akių darbą bei poilsį, kaitalioti šias fazes, rūpintis bendra asmens sveikata ir higiena.
  • Stengtis suvokti sakinio mintį, nesigilinant į atskirus žodžius, bet suvokiant jų paskirtį ir vietą, išreiškiant mintį. Praleisti nereikalingas smulkmenas, bet sekti teksto mintį.
  • Mažinti vidinio žodžių tarimo įtaką. Tai galima atlikti tokiais būdais: kasdien 20 minučių skaityti tekstą, tyliai šnabždėti „vienas, du, trys, keturi….ir t.t. ; skaityti skambant muzikai ir stengiantis suvokti tekstą be vidinio tarimo; skaitant belsti tam tikru ritmu, vengti vidinio žodžių tarimo.
  • Tekstą laikyti prieš save 45 laipsnių kampu, naudoti knygos atramėlę, nes tuomet visos raidės yra beveik vienodo dydžio.
  • Daug skaityti! Kuo daugiau treniruojamasi, tuo greičiau skaitoma.
  • Nuolat atlikti koncentracijos pratimus (10 – 15 min.), treniruoti dėmesį bei atmintį, nes greitasis skaitymas pagrįstas dėmesio, atminties ir koncentracijos metodika.
  • Lavinti periferinį regėjimą ((Periferinis regėjimas – tai gebėjimas aprėpti ir vizualiai suvokti pakankamai didelį mus supančios aplinkos plotą.)).
  • Plėsti regėjimo kampą.