7 ŽINGSNIS „ATSAKINGA VERSLININKYSTĖ“
7 ŽINGSNIS „ATSAKINGA VERSLININKYSTĖ“ | |||
24 pamoka. „Sąžiningumo ir atsakomybės vertė versle“ | |||
Laukiamas rezultatas | |||
· Mokiniai paaiškins, kas yra verslo etika.
· Mokiniai gebės pateikti etiško elgesio pavyzdžių versle. · Mokiniai ras etiško ir tvaraus verslo sąsajas. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Verslo etika | 5 min. | 1-2 |
|
Etikos esmė | 20 min. | 3-4 | Ieškodami atsakymų į pateiktas mintis, mokiniai gali rasti realių pavyzdžių straipsniuose apie įvairias įmones. Remdamiesi jais, argumentuoja savo atsakymus. Galimi įvairūs atsakymai. |
25 pamoka. „Verslo etika“ | |||
Laukiamas rezultatas | |||
· Mokiniai gebės atskirti, koks verslas atitinka etines normas.
· Mokiniai identifikuos organizacinės kultūros tipus. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Elgesio kodeksas | 5 min. | 3-4 | Mokiniai galvodami apie savo modeliuojamą verslą pasirenka teiginius, tinkančius jų verslui. Taip sudaro savo etikos kodeksą. |
Etinė situacija versle | 10 min. | 1-2 | Susipažinę su situacija mokiniai argumentuotai atsako į klausimus. Galimi įvairūs atsakymai. |
Pozityvi aplinka | 20 min. | 3-4 | Galimi įvairūs atsakymai. |
Verslo etikos pavyzdys | 3-4 | Versle dažnai susiduriama su moralės ir etikos dalykais. Mokiniai diskutuoja, argumentuotai atsako į klausimus. Galimi įvairūs atsakymai. |
26 pamoka. „Koks įmonės vadovas būčiau aš?“ | |||
Laukiamas rezultatas | |||
· Mokiniai žinos, kaip tinkamai elgtis su darbuotojais ir būti atsakingais darbuotojais bei darbdaviais.
· Mokiniai save suvoks kaip atsakingus darbuotojus bei etiškus vadovus. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Etikos kodeksas | 10 min | 1-2 | Mokiniai teiginiams parenka atsakymus. Galimi įvairūs atsakymai. Atsakymus galite aptarti su mokiniais arba skirti darbą porose. |
Elgesio kodekso pavyzdys | 10 min. | 1-2 | Netinkamas darbuotojų elgesys gali sukurti nepalankias darbo sąlygas ir paveikti įmonės vidaus atmosferą. Verslo priimti sprendimai taip pat gali paveikti darbuotojų gyvenimus. Galimi įvairūs atsakymai. |
Etikos kodekso pavyzdys (1) | 10 min. | 3-4 | Versle dažnai susiduriama su moralės ir etikos dalykais. Priimti sprendimai gali būti įvairūs. |
O koks jūsų etikos koeficientas | 15 min. | 1-2 | Atlikę testą, mokiniai susumuoja taškus.
Jūsų EK: 0 – jūsų garbei pastatys paminklą; 1-5 – jūs esate vienas iš tauriausių ir kilniausių; 6-10 – turite tvirtus moralinius principus; 11-15 – jūsų moraliniai principai aukštesni už vidutinius; 16-25 – jūsų moraliniai principai vidutiniški; 26-35 – jums praverstų etikos kursas; 36-44 – galite turėti nemalonumų su savo vadovu; 45 – jeigu taip ir toliau elgsitės, turėsite reikalų su teisėsauga. |
27 pamoka. „Kodėl įmonės tampa socialiai atsakingos?“ | |||
Laukiamas rezultatas | |||
· Mokiniai diskutuos apie verslo socialinę atsakomybę.
· Mokiniai suvoks socialiai atsakingo verslo kuriamą pridėtinę vertę. |
|||
REKOMENDUOJAMOS MMB VEIKLOS | |||
· Mokiniai baigs gaminti ir (arba) prekiauti, sutvarkys bendrovės finansinius dokumentus ir baigs mokomosios mokinių bendrovės veiklą. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Socialinė atsakomybė
|
15 min. | 3-4 | Verslo misija, vizija yra:
· Įmonė A integruoja socialinius, aplinkosaugos, etinius ar žmogaus teisių aspektus į savo verslo strategiją arba veiklą, suteikdama laisvą darbo grafiką vaikų turintiems tėveliams ir kt. · Įmonė B integruoja socialinius, aplinkosaugos, etinius ar žmogaus teisių aspektus į savo verslo strategiją arba veiklą, kasmet sodindama 100 medžių ir kt. Pastaba. Įmonės gali įtraukti tik dalį iš išvardytų įmonių socialinės atsakomybės aspektų. Visų sričių integravimas nėra privalomas. Svarbu atkreipti dėmesį, ar įmonių socialinės atsakomybės kryptys siejasi su verslo misija ir vizija. Jeigu nesisieja, reikėtų įvardyti, kad vykdomos veiklos yra graži filantropinė veikla. |
Atsakomybė bendruomenei ar savo bendrovei | 25 min. | 3-4 | Pasakykite mokiniams, kad verslai turi socialinių ir etinių įsipareigojimų darbuotojams, klientams, todėl verslai turi prisiimti ir atitinkamą atsakomybę. |
Įsivertinimo testas | 10-15 min. | 1-4 | Baigę vieną iniciatyvumo ir verslumo žingsnį mokiniai atlieka įsivertinimo testą. Besimokantiesiems atlikus testą, aptarkite jo rezultatus, atkreipdami dėmesį į stipriąsias ir silpnąsias įgytų žinių vietas. |