Warning: Undefined array key "cookie-policy" in /home/bendriejiadmin/domains/bendriejigebejimai.lt/public_html/wp-content/themes/dizi/header.php on line 56

Warning: Undefined array key 1 in /home/bendriejiadmin/domains/bendriejigebejimai.lt/public_html/wp-content/themes/dizi/sidebar.php on line 11

Simuliacija: MM Bendrasis modulis. IV. 12. Išsaugotos informacijos radimas

Paskirtis

Ugdyti teigiamą požiūrį į informacijos tvarkymą

Tikslas

Išsiaiškinti, kaip rasti išsaugotą informaciją.

Siekiami rezultatai

Atlikę šią užduotį (simuliaciją), mokiniai:

  • Išsiaiškins požiūrių įvairovę dėl informacijos saugojimo.
  • Išsiaiškins, ką reikėtų daryti (saugoti, nesaugoti) su informacija.

Trukmė

Individualiai užduotį galima atlikti per 3 min.

Su grupe rezultatus aptarti reikėtų papildomai 5 min. Iš viso iki 10 min.

Norint rasti informaciją, reikia ją susidėti pagal kokią nors sistemą. Svarbiausi informacijos klasifikavimo būdai: pagal abėcėlę, pagal temą, pagal vietą (geografiją), pagal laiką.

1 žingsnis

Pakvieskite mokinius pažymėti, kaip sekasi rasti informaciją, kurią kažkur turi pasidėję.

Sistema pateiks grupės rezultatą, kuris parodys kiek mokinių informaciją randa nesunkiai ir kiek turi problemų, ieškodami informaciją, kurią kažkur turi pasidėję.

2 žingsnis

Paprašykite mokinių parašyti, kas padeda rasti informaciją, kurią jie turi kažkur pasidėję, išsaugoję.

Sistema pateiks mokinių atsakymus. Aptarkite bent 5 – 6 dalykus, kurie padeda rasti informaciją.

3 žingsnis

Paprašykite mokinių parašyti, kas padeda / trukdo rasti informaciją, kurią jie turi kažkur pasidėję, išsaugoję.

Sistema pateiks mokinių atsakymus. Aptarkite bent 5 – 6 dalykus, kurie padeda rasti informaciją.

Apibendrinimas

  • Norint rasti informaciją, reikia ją susidėti pagal kokią nors sistemą. Svarbiausi informacijos klasifikavimo būdai: pagal abėcėlę, pagal temą, pagal vietą (geografiją), pagal laiką.
  • Pavyzdžiui, kai saugote informaciją kompiuteryje, galite naudoti bylų ir aplankų sistemą, kuri jame jau yra (Dokumentai, Paveikslai, Filmai, Muzika) arba galite saugoti informaciją specifiniame aplanke. Žinoma, be šitų pagrindinių aplankų kaip Dokumentai, Paveikslai, jums reikės susikurti savo aplankų sistemą. Pvz., Paveiksluose gali būti bylos, skirtos įvairioms veikloms: Kelionės, Vaikai, Draugai ir kt., o jose bylos su datomis arba / ir vietomis.
  • Iškyla keblumų, jei asmuo to paties tipo informaciją deda į skirtingus aplankus arba jei viską deda į vieną aplanką, pvz., kompiuterio darbalaukyje, arba kaupia išspausdintus dokumentus ant stalo arba stalčiuje. Tokiu atveju teks gaišti laiką, ieškant informacijos. Daugeliu atvejų žmogus pradeda daryti papildomas kopijas ir dėti jas į visus galimus aplankus. Taip pasidaro dar daugiau netvarkos.

Rekomendacijos

  • Nepagailėkite laiko ir susikurkite savo informacijos rūšiavimo sistemą, pradėkite nuo bendriausių bylų ir eikite konkretesnių link.
  • Svarbiausi informacijos klasifikavimo būdai: pagal abėcėlę, pagal temą, pagal vietą (geografiją), pagal laiką.
  • Laikykitės savo sistemos. Bet kokia sistema yra geriau negu jokios.

Literatūra

Bėkšta A., Lukošūnienė V. Mokymosi Pagrindai. Vilnius: Kronta, 2007.

Branco C. Learning to Learn Toolkit. Epralima, 2015. http://www.lssa.smm.lt/lt/wp-content/uploads/2014/06/Learning_2_Learn_Tool_Kit_Final.pdf

Individualios rekomendacijos, kaip tobulinti L2L gebėjimus. http://lt.learntolearn.eu/wp-content/uploads/2018/01/Individualios_rekomendacijos_kaip_tobulinti_L2L_gebejimus_PDF.pdf