4.3. Efektyvus skaitymas

Šioje dalyje aiškinsimės, kaip gerinti skaitymo įgūdžius.

Pasinaudodami skyrelio 4.3 „Efektyvus skaitymas“ medžiaga, aptarkite skaitymo problemas ir kaip pasirinkti, ką skaityti.

Skaitymo problemos:

  • Skaitant akys bėga puslapiu, tačiau galvoje mažai kas išlieka.
  • Perskaitęs puslapį pastebiu, kad menkai supratau, ką perskaičiau.
  • Skaitau kiekvieną pastraipą kelis kartus, kol suprantu, kas joje parašyta.
  • Skaitau labai lėtai.
  • Dažnai reikia tiek daug perskaityti, kad apima baimė, jog niekada tai nebus įveikta.
  • Kai yra tiek daug informacijos ta pačia tema, sunku nuspręsti, kuri yra pati geriausia.

Ką skaityti:

  • Pagrindiniai vadovėliai, kur yra svarbiausia informacija apie tą dalyką, kurio mokotės.
  • Kiti vadovėliai, kurie pateikia alternatyvią (kitokią) arba papildomą informaciją apie dalyką, kurio mokotės.
  • Įvairių informacijos šaltinių fotokopijos, kurias duoda mokytojas.
  • Pirminiai informacijos šaltiniai: vyriausybinių institucijų ataskaitos ar kūriniai, jeigu mokotės literatūros.
  • Užduočių aprašymai.
  • Tinklalapiai, susiję su mokymosi tema.
  • Akademiniai žurnalai, skirti vienos srities specialistams.
  • Populiarūs šviečiamieji žurnalai (pvz., „Psichologija tau“).
  • Instrukcijų rinkiniai (pvz., apie naudojimąsi kompiuteriu ir programine įranga).
  • Profesinė spauda (pvz., „Knygų pasaulis“, „Slauga. Mokslas ir praktika“).
  • Laikraščiai.
  • Savarankiško mokymosi medžiaga.