4.3. Efektyvus skaitymas
Šioje dalyje aiškinsimės, kaip gerinti skaitymo įgūdžius.
Pasinaudodami skyrelio 4.3 „Efektyvus skaitymas“ medžiaga, aptarkite skaitymo problemas ir kaip pasirinkti, ką skaityti.
Skaitymo problemos:
- Skaitant akys bėga puslapiu, tačiau galvoje mažai kas išlieka.
- Perskaitęs puslapį pastebiu, kad menkai supratau, ką perskaičiau.
- Skaitau kiekvieną pastraipą kelis kartus, kol suprantu, kas joje parašyta.
- Skaitau labai lėtai.
- Dažnai reikia tiek daug perskaityti, kad apima baimė, jog niekada tai nebus įveikta.
- Kai yra tiek daug informacijos ta pačia tema, sunku nuspręsti, kuri yra pati geriausia.
Ką skaityti:
- Pagrindiniai vadovėliai, kur yra svarbiausia informacija apie tą dalyką, kurio mokotės.
- Kiti vadovėliai, kurie pateikia alternatyvią (kitokią) arba papildomą informaciją apie dalyką, kurio mokotės.
- Įvairių informacijos šaltinių fotokopijos, kurias duoda mokytojas.
- Pirminiai informacijos šaltiniai: vyriausybinių institucijų ataskaitos ar kūriniai, jeigu mokotės literatūros.
- Užduočių aprašymai.
- Tinklalapiai, susiję su mokymosi tema.
- Akademiniai žurnalai, skirti vienos srities specialistams.
- Populiarūs šviečiamieji žurnalai (pvz., „Psichologija tau“).
- Instrukcijų rinkiniai (pvz., apie naudojimąsi kompiuteriu ir programine įranga).
- Profesinė spauda (pvz., „Knygų pasaulis“, „Slauga. Mokslas ir praktika“).
- Laikraščiai.
- Savarankiško mokymosi medžiaga.