5 ŽINGSNIS „SUSIPAŽINIMAS SU RINKODAROS PAGRINDAIS“
5 ŽINGSNIS „SUSIPAŽINIMAS SU RINKODAROS PAGRINDAIS“ | |||
19 pamoka. „Kaip „užnorinti“ vartotoją?“ | |||
LAUKIAMAS REZULTATAS | |||
· Mokiniai atliks rinkos tyrimą bei rezultatų analizę savo numatytai verslo idėjai.
· Mokiniai gebės apibūdinti klientą ir jam adaptuoti savo verslo idėją. · Mokiniai išsiaiškins, ko iš pardavimo tikisi klientas ir ko – verslininkas. |
|||
REKOMENDUOJAMOS MMB VEIKLOS | |||
· Mokiniai vykdys MMB veiklą, kruopščiai ir atsakingai pildys bendrovės finansinę apskaitą. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Rinkodaros samprata
|
20 min. | 3-4 | Šios užduoties tikslas – nustatyti modeliuojamos įmonės vartotoją, klientą. Jis miesto ar regiono gyventojas, koks jo amžius, lytis, išsilavinimas,
pajamų lygis, tautybė, gyvenimo būdas? Kokie kliento motyvai, požiūris į prekę ar paslaugą? Kaip dažnai jis naudojasi panašių įmonių paslaugomis (ar naudosis jūsų siūloma preke ar paslauga)? Priminkite mokiniams, „kad kas tinka visiems – netinka niekam“, todėl turime atlikti savo įmonės rinkos segmentavimą. Galimi įvairūs atsakymai. |
20 pamoka. „Reklamos būdai ir galimybės“ | |||
LAUKIAMAS REZULTATAS | |||
· Mokiniai vardins pagrindines reklamos funkcijas, susipažins su įvairiais reklamos būdais.
· Mokiniai suformuluos reklaminį pranešimą apie parduodamas prekes, paslaugas. · Mokiniai lavins prekės, paslaugos ar gaminio pristatymo įgūdžius. |
|||
REKOMENDUOJAMOS MMB VEIKLOS | |||
· Mokiniai galės susikurti savo įmonės logotipą ir prekės ar paslaugos reklamą (jeigu to dar nepadarė anksčiau). |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas: | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Verslo idėjų šūkiai (1)
|
10 min. | 1-2 | Galimi atsakymai. Koks šūkis kuriai kompanijai ar prekei priklauso? Mokiniai gali pagrįsti:
1. Apie viską pagalvota (Maxima). 2. Čia atvira ir šilta (Aurum ledai). 3. Galite būti tikri (Bitė) . 4. Kad gyventi būtų šviesiau (Lexus) . 5. Kai norisi skristi (Lietuvos draudimas). 6. Kasdienybei suteikia spalvą (LNK). 7. Norisi savaime (CIRCLE). 8. Smaližiaukite sveikai (Maxima). 9. Sveikas įprotis (Magija varškės sūrelis). 10. Tobulybės siekis (Neptūnas mineralinis vanduo). 11. Toli nuo kasdienybės (Senukai). 12. Visada išsirinksi (Svalia sūris). 13. Visada pakeliui (ESO energijos skirstymo operatorius). 14. Švelnumo galia (Viešbutis „Palangos vėtra“). 15. Jau laikas! (Čili pica). 16. Viskas, ko jums reikia, norint sukurti bet ką (IBM). 17. Tikime, kad žmonėms įmanoma daug dalykų (Microsoft). 18. Išraskime iš naujo (HP). 19. Padėti žmonėms pasiekti savo siekius – teisingai (Barclays). |
Verslo idėjų šūkiai (2) | 10 min. | 1-2 | Užduoties tikslas – sugalvoti modeliuojamai verslo idėjai šūkį (-ius). Galimi įvairūs atsakymai. |
Prekės arba paslaugos išskirtinumas | 10 min. | 3-4 | Užduoties tikslas, kad mokiniai įvardytų savo modeliuojamo verslo prekės arba paslaugos išskirtines savybes. Galimi įvairūs atsakymai. |
Socialiniai tinklai | 20 min. | 3-4 | Pagal pateiktus žingsnius mokiniai sukuria modeliuojamą verslą reprezentuojantį puslapį socialiniame tinkle. |
Reklama (1) | 5 min. | 1-2 | Kūrybiškumą lavinanti užduotis. Galimi įvairūs atsakymai. |
Reklamos kūrimas (1) | 40 min. | 3-4 | Mokiniams duokite pakankamai laiko ir prieigą prie informacinių technologijų. Paprašykite pristatyti savo darbus auditorijai. Atkreipkite dėmesį į įmonės išskirtines savybes, įmonės vertybes ir galimybę šios užduoties rezultatus panaudoti savo gaminio ar paslaugos reklamai ateityje. |
Reklamos kūrimas (2) | 20 min. | 1-2 | Mokiniai sukuria reklamos scenarijus. Scenarijus galite pristatyti klasėje. |
Reklamos trūkumai | 20 min. | 4 | Aukštesnių pasiekimų užduotis. Reklama turi būti legali, teisinga ir sąžininga. Reklama neturi pažeisti galiojančių įstatymų ar jų ignoruoti. Reklamoje neturi būti teiginių ar vaizdų, žeminančių žmogaus orumą, įžeidžiančių religinius jausmus ar politinius įsitikinimus, skatinančių sveikatai kenksmingą ir (ar) aplinkai žalingą elgesį. Galimi įvairūs atsakymai. |
21 pamoka. „Ar gali konkurentas tapti partneriu?“ | |||
LAUKIAMAS REZULTATAS | |||
· Mokiniai supras, kad prieš nusprendžiant parduoti prekes, reikia numatyti įmonės rinkodaros strategiją.
· Mokiniai vertins konkurentų idėjų pranašumus, panašumus ir skirtumus. · Mokiniai numatys verslo idėjos rinkodaros strategiją. |
|||
Užduoties pavadinimas | Rekomenduojamas laikas | Užduoties sudėtingumo lygis | Atsakymų gairės |
Naujo produkto pristatymas | 15 min. | 1-2 | Atsakydami į klausimus, mokiniai stengiasi priimti kuo aiškesnius ir konkretesnius sprendimus savo modeliuojamai verslo idėjai. Galimi įvairūs atsakymai. |
Paskirstymas
|
20 min. | 3-4 | Galimo atsakymo pavyzdys:
Prekės ar paslaugos pavadinimas – Tinklalapio kūrimas Kaina Jus maloniai nustebins tinklalapio kūrimo kainos. Tinklalapio dizainų projekto parengimas – 199 € Tinklalapio 3-jų dizainų projektų parengimas – 499 € Tinklalapio programavimas be TVS modulio – 999 € Tinklalapio programavimas su TVS moduliu – 1999 € Kokybė Modernaus dizaino tinklalapis Paprasta TVS sistema Foto ir vaizdo moduliai Aptarnavimas – 12 mėn. Adresas LT/EU/COM El. pašto dėžutės Versija neįgaliems Daugiakalbystė Patrauklumas Pas mus Jūs gausite marketingo, programavimo, dizaino, pardavimų, reklamos ir kitų, sėkmingai verslo veiklai reikalingų sričių specialistų patarimus ir paslaugas. Nauda Sujungę visų patirtis ir pastangas, Jums pasiūlysime visus verslo sprendimus vienoje vietoje Populiarumas Vis daugiau įmonių reklamai pasirenka internetą, o ne spausdintą reklamą. Taip yra todėl, kad tai – pigesnė reklamos forma. Jūsų reklaminių žinučių matomumas ir pasiekiamumas laiko atžvilgiu yra nepalyginamai didesnis. Greta to, jūs nuolat galite keisti ir atnaujinti žinučių turinį ir tai jums nieko nekainuoja (skirtingai nei spausdintoje reklamoje). Galiausiai – naudodami internetą Jūs pasiekiate be galo plačią potencialių klientų auditoriją. Tuo tarpu norint tiek potencialių klientų pasiekti spausdintos reklamos būdu, reikėtų išdalinti dešimtis ar net šimtus tūkstančių lankstinukų. Galimi įvairūs atsakymai. |
Konkurencija (1) | 15 min. | 1-2 | Pagal galimybes leiskite mokiniams naudotis internetine prieiga ir informacinėmis technologijomis. Kam sunkiau sekasi, gali dirbti poromis. Atkreipkite dėmesį, kad įmonės būtų tikros, neišgalvotos. Atsižvelkite į konkurentų asortimentą ar aptarnavimo išskirtinumą. Galimi įvairūs atsakymai. |
Konkurencija (2) | 15 min. | 3-4 | Atkreipkite dėmesį, kad mokiniai rašydami atsakymus rašytų juos išsamiai ir pagrįstų. Kad atsakymai būtų būdingi tik jų modeliuojamai įmonei, kuri siejasi su mokinių pasirinkta profesija. Galimi įvairūs atsakymai. |
Įsivertinimo testas | 10-15 min. | 1-4 | Baigę vieną iniciatyvumo ir verslumo žingsnį mokiniai atlieka įsivertinimo testą. Besimokantiesiems atlikus testą, aptarkite jo rezultatus, atkreipdami dėmesį į stipriąsias ir silpnąsias įgytų žinių vietas. |