Simuliacija: MM Bendrasis modulis. IV. 21. Susikaupimo sąlygos ir trukdžiai

Paskirtis

Ugdyti gebėjimą valdyti mokymosi trukdžius.

Tikslas

Apmąstyti ir įvardinti susikaupimo sąlygas ir trukdžius.

Siekiami rezultatai

Atlikę šią užduotį, mokiniai žinos, kas padeda ir kas trukdo susikaupti ir kaip kovoti su trukdžiais.

Trukmė

Individualiai užduotį galima atlikti per 10 min.

Dirbant su grupe užduočiai atlikti reikėtų iki 30 min.

Susikaupimas – tai visos energijos nukreipimas į vieną tašką, dėmesio koncentravimas į tuo metu svarbiausią dalyką. Kai susikaupiame, viską aplinkui užmirštame, prarandame laiko pojūtį. Tada negalvojame, apie tai, ką turėsime daryti vėliau, ar tai, kas vakar nepavyko.

Susikaupti ir blaškyti dėmesį gali daug dalykų. Kai kurie jų priklauso nuo mūsų pačių, kiti – nuo mūsų priklauso dalinai arba visai nepriklauso.

1 žingsnis

Pakvieskite mokinius parašyti, kas jiems padeda susikaupti.

Sistema pateiks dalyvių pavyzdžius. Trumpai juos aptarkite.

2 žingsnis

Pakvieskite mokinius parašyti, kas jiems trukdo susikaupti.

Sistema pateiks dalyvių pavyzdžius. Trumpai juos aptarkite.

3 žingsnis

Pakvieskite mokinius parašyti, kaip įveikti dalykus, kurie trukdo susikaupti mokytis.

Sistema pateiks dalyvių nuomonę. Trumpai aptarkite jų pasiūlytus būdus.

Apibendrinimas

  • Aptarkite susikaupti padedančių ir trukdančių dalykų sąrašus su mokslo draugais. Pastebėsite, kad tai, kas vieniems žmonėms trukdo, kitiems gali padėti susikaupti (pvz., muzika).
  • Kai labai sunku susikaupti, paklauskime savęs:
    • Ar ši veikla man tikrai svarbi?
    • Ar man iš tikrųjų yra įdomu tai, ką aš darau?
    • Ar nesu pavargęs?
    • Ar tema man yra išties įdomi?
    • Ar minčių neblaško kiti dalykai?
  • Supratę, kas trukdo susikaupti, lengviau rasime būdų, kaip trukdžius įveikti.