EBPO globaliosios kompetencijos

2024-12-03

Globalusis švietimas apibrėžiamas kaip švietimas, padedantis žmonėms atverti akis, skatinantis jų mintis apie globalaus pasaulio realijas, ir raginantis veikti, kad pasaulyje būtų daugiau teisingumo, lygybės ir pagarbos žmogaus teisėms.

Globaliosios kompetencijos – nemažas iššūkis visų šalių švietimo sistemoms, gana naujas ir nuolatinio dėmesio reikalaujantis reiškinys, nukreipiantis permąstyti šalies ugdymo turinį, ugdymo procesą ir pedagogų rengimą.

Globalioji kompetencija – tai daugiamatis gebėjimas, skirtas:

‒ nagrinėti vietinės, pasaulinės ir kultūrinės reikšmės klausimus;

‒ suprasti ir gerbti kitų pasaulėžiūrą;

‒ dalyvauti atviroje, tinkamoje ir veiksmingoje kultūrų sąveikoje;

‒ veikti siekiant bendros gerovės ir tvarumo.

Pasak EBPO ekspertų, globalioji kompetencija apima kognityvinius, socialinius-emocinius ir etinius aspektus, kai mokiniai tyrinėja pasaulį, atpažįsta perspektyvas, perduoda idėjas ir imasi veiksmų.

2024 m. kovo mėn. EBPO publikavo PISA-VET tyrimo rezultatus. Tyrime dalyvavo profesinio mokymo įstaigų mokiniai.

Tyrimas PISA (angl. Programme for International Student Assessment) yra kas trejus metus vykdomas tarptautinis švietimo tyrimas, kurio tikslas – įvertinti mokinių žinias ir gebėjimus, reikalingus sėkmingai dalyvauti visuomenės gyvenime, pritaikyti tai nepažįstamose situacijose mokykloje ir už jos ribų.